Samsung SyncMaster T240HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SyncMaster T240HD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Patrickn1990 13-12-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster T240HD

Ik heb de T240HD nu 4 maanden. Ik gebruik hem met een Xbox 360 (HDMI) en een Samsung kabel receiver (Scart). Ik moet zeggen dat ik het beeldkwaliteit super vind. Vooral met de Xbox 360 in Full HD is het beeld haarscherp. Heb er nog geen problemen mee gehad alleen is er wel een kantlijntje van de standaard speakers die er in zitten moet je niet te veel van verwachten.

Het instellen van de tv ging vrij gemakkelijk. Alles menu´s zijn Nederlandstalig.

lesley999 11-11-2009

Heb hem nu 3/4 jaar.
Werkt perfect.
Heb me xbox360 + PC + bluray aangesloten aan 2x HDMI + DVI.
Kan perfect overschakelen HD beeld is ook heel erg goed, analoge tv tuner heb ik ook geen last mee, kan gewoon heerlijk tv kijken.
Het is voor zijn prijs een heerlijke multifunctionele Slaapkamer televisie (Uiteraard in huiskamer een Pioneer KURO he he.)

vantijgeren 03-05-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster T240HD

Voor relatief weinig geld een prachtige 24 pc monitor én een aardige LCD-tv.

Wat dat eerste betreft: hij werkt prima in de dualscreen mode van de laptop en zelfs met het Eee-pc'tje gaat het goed (tegen alle voorspellingen van deskundigen in). Foto's tonen briljant, scherp en kleurzuiver, dus native 1920x1080, gewoon via de VGA kabel. Die kabel wordt meegeleverd alsmede een DVI kabel en een mini-jack stereo kabeltje. Keurig!

De TV via de analoge coaxkabel valt niet eens tegen. Zenders vinden gaat bijna vanzelf en de beeldkwaliteit is redelijk zolang je het het beeld niet uitrekt of zoomt. Gebruik dus de 4:3 scherminstelling en accepteer de zwarte randjes.

De meegeleverde afstandsbediening is goed en, handig voor in de slaapkamer, blind te bedienen.

De vormgeving: de glimmende diepdonkerrode omlijsting met lichtronde boven- en onderkant en de trompetvoet is niet mijn smaak. Maar alles went.

Overig: hij voelt vrij stevig aan op de voet. Doodjammer is dat hij dan niet voorover te neigen is. Dat is alleen op te lossen met een blokje onder de voet... En geen wandmontage mogelijk.

emousj 27-04-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster T240HD

Deze monitor een paar weken in bezit en ik moet zeggen dat ik er nog geen seconde spijt van heb. Top beeld op allerlei gebied. Zelfs analoog TV valt me niet tegen gezien de nogal kritische kanttekeningen die erbij geplaatst zijn. Gebruikersgemak is echt helemaal top. Moest alleen even zoeken hoe ik de kanalen diende in te stellen (eerst even op TV ingang zetten), maar dat was achteraf gezien ook logisch.

Karlkani 04-04-2009

Hallo,

Ik heb dit scherm nu 2 dagen en moet zeggen dat hij echt SUPER is.

Ik gebruik de VGA voor mijn laptop en de DVI voor mijn PC

Dit scherm heeft het helemaal.

Gamen No problemo
Films Zien er super mooi uit

Ik heb dit scherm voor een spotje gekocht :D

Wie nog twijfeld bij dit scherm tip : NIET doen het is een zeer goed scherm en bied wat je nodig hebt

+ punten
afstandbediening ( gebruik ik om van source te veranderen omdat de knopjes aan de zijkanten zitten - erg lastig om er bij te komen voor mij )

Geen irritant lampje dat blijft branden als de monitor uit staat

Vele opties

- punten

Intern geluid klikt niet

Kan wat langer duren voordat er beeld komt

TV tuner is van lage kwaliteit

zitman 25-03-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster T240HD

Als monitor werkt dit tostel geweldig. Ontvangst van HD. tv is uitstekend. Ook genereert het apparaat een uitstekend beeld bij het afspelen van een blueray disc of HD beelden van de harde schijf. Nadeel is de matige weergave van digitaal video(DV). Daarom gebruik ik bij analoge en dv beelden mijn oude toestel. Ook het geluid is ronduit slecht. Echter, voor de doeleinden waar de monitor voor gebouwd is, voldoet hij uitstekend. Aansluitopties laten niets te wensen over.kortom,voor kwaliteit prijsverhouding een uitstekend toestel

Ilex 09-02-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster T240HD

Werkelijk schitterend beeld, vooral met nieuwere DVD's en Bluray (via HDMI). Uitgebreide aansluit- en instelmogelijkheden. Gebruik hem (in slaapkamer) voornamelijk om TV en DVD te bekijken, maar heb ook al even m'n notebook aaangesloten (ook via HDMI). Monitor wordt meteen herkend en notebook schakelt automatisch om naar externe weergave. Geluid is met de standaard instelling erg dunnetjes, met bijregelen van de toonregeling kun je het wel wat verbeteren. Surround instelling is niets, hiermee gaat het geluid alleen maar schetteren en dreunen. (digi)tv is goed scherp, het zappen tussen gecodeerde en niet-gecodeerde kanalen duurt langer dan ik gewend ben van de standaard KPN-tuner. Gelukkig kun je bij deze DVB-T tuner ook zelf de kanaalnummers toewijzen, dus je kunt de zenders indelen zoals je gewend bent. Dat kan bijvoorbeeld niet bij de tuner/harddiskrecorder die ik nu in de huiskamer heb staan.

RolandV 26-12-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster T240HD

Mooi helder groot beeld, zij het dat het zwart wat grijzer is vergeleken met mijn andere LCD monitor (NEC). 'Smearing' bij snel wisselende beelden (spelletjes) is minimaal. Kijkhoek is redelijk, wat me verbaasd is dat het beeld verbeterd als je je hoofd enigzins boven het middelpunt van het beeldscherm positioneert (de kijkhoek is dus in het optimale geval geen 90 graden), ik weet niet of dit gebruikelijk is bij LCD monitoren.

Ik heb echter een belangrijk punt van kritiek op deze monitor: de analoge tuner lijkt van ermbarmelijke kwaliteit te zijn. Het beeld mist bij analoog TV kijken contrast, kleurdiepte en scherpte. Deze problemen verdwijnen zodra er een digitale TV tuner wordt aangesloten. Eerlijk gezegd had ik van een gerenommeerd merk als Samsung meer verwacht.

Al met al, redelijk tevreden, afgezien van analoge TV kwaliteit.

Allert 20-11-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster T240HD

Ik wilde graag een monitor op mijn pc (in de huiskamer) die ook goed te gebruiken is als tv. Dit om ruimte te besparen. De T240HD voldoet uitstekend. Het tv-beeld (Digitenne) is scherp en helder. Bij gebruik als pc- monitor heb ik een fijn helder en groot beeld.
Bovendien ziet het apparaat er prachtig uit.

HenkAjax 06-11-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster T240HD

Vandaag deze monitor binnen gekregen als vervanging voor de Samsung2032MW.Design is er echt op vooruitgegaan,mooie chromen strips boven en onder.Het installeren was zoals ik inmiddels gewend ben van Samsung:een kind kan de was doen,vrijwel alles is plug&play.De standaard-instellingen zijn (voor mij althans) meteen goed.Indien nodig kun je de beeld en geluid-instellingen op vele manieren optimalizeren naar je eigen smaak of omgeving.In vergelijking met mijn 2e scherm(Samsung 245b Plus) een helderder en levendiger beeld.Ondanks de zelfde beeldmaat is de monitor in totaal wel groter door het design (hoger en breder)De voet is wel iets stabieler dan de oudere modellen,maar kan naar mijn idee toch nog verbeterd worden.

vic 2008 22-10-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster T240HD

Vol verwachting klopte mijn hart en daar was hij dan.
Wat een schitterend toestel.
Eenmaal aan gesloten op kabel en pc kon het feest beginnen.
Het instellen was binnen 5 minuten gebeurd.
Wat opviel was de kwaliteit beeld en gebruikers gemak
De afstandbediening licht goed in hand en is overzichtelijk. Eindelijk eens een apparaat waar nou eens niets aan mankeert, nou ja misschien het soundje wat ergens onder het toestel vandaan komt.Maar ja er past nou eenmaal geen surround setje in,die moet je wel even aansluiten.
Ook dat is geen probleem,aansluitingen genoeg.
Pc,spelconsole,surroudset enz enz nou wat wil je nog meer!
Kortom een veelzijdig en fantastisch apparaat!